Traseul principal: D      ↔ 400m      ↑ 100m      ⏱ 1h vf / 1h30 total

View in English.

Traseele de via ferrata din Cheile Galbenului, Baia de Fier, judetul Gorj sunt un proiect al Clubului Montan White Wolf. Amenajarea traseelor a fost realizata in perioada 20??-2021, prin autofinantare. Au rezultat 21 variante posibile de ascensiune, de diferite lungimi si dificultati: 1) Spirala Muierilor, 2) Creasta Pesterii, 3) Marea Crapatura, 4) Spirala Mica, 5) Loreley, 6) Pantera Roz, 7) Amfiteatrul Zmeilor, 8) Saritoarea Ursului, 9) Spirala Medie, 10) Laura, 11) Vanturilor, 12) Virus, 13) Antivirus, 14) Kuky, 15) Mecanicul, 16) Jnepeni, 17) Giuliana, 18) Dodo, 19) Iulia, 20) Irina, 21) Gelu.

Schita harta trasee la Baia de Fier

Pe scurt:

• Lungime traseu principal 400m; 21 trasee in total
  • Diferenta de nivel traseu principal 100m
  • Dificultate traseu principal D (greu, dificil)
  • GPS acces: 45°11’35.1″N 23°45’17.4″E sau 45.193083,23.754833 (geo)
  • Durata parcurs traseu principal 1h+
  • Perioada optima: mai – octombrie, evitand perioadele ploioase cand stanca devine alunecoasa

Atentie! Particularitatea traseelor de la Baia de Fier consta in faptul ca sunt amenajate mai mult spre catarare, cu prize artificiale extrem de rare, prezente doar pe portiunile dificile. Majoritatea traseelor au cablul de 8mm, mai subtire decat in recomandarile din standardul SR EN 16869, „Proiectarea si constructia de Via Ferrata”, si este lasat larg. Astfel, creste riscul asumat de cei care parcurg traseele. Deoarece clubul montan/ONG White Wolf Club a spus ca doreste sa reamenajeze traseele conform standardului mentionat mai sus, ii puteti sustine redirectand procent din impozit catre ei.

Acces: Locatia Pestera Muierilor din Baia de Fier este foarte accesibila, fiind la 8 km de drumul national 67 Râmnicu Vâlcea – Târgu Jiu. Din comuna Poienari (intersectie bine marcata) urmati drumul spre Baia de Fier. In 5 kilometri ajungeti in centru si aveti inca 3 kilometri spre Peştera Muierilor. Drumul este nou si e in stare foarte buna.

Primele 3 trasee au punct de start comun. Mergand spre intrarea in Pestera Muierilor, se ocolesc prin stanga scarile de acces, pana la baza stancii, unde se gaseste un panou informativ cu schita traseelor.

„Spirala Mica” are punctul de start al cablului cativa metri mai departe. De aici inaintam putin si ajungem la inceputul traseului „Vanturilor”.

„Saritoarea Ursului” si „Spirala Medie” au punctul de start in Zona G a Cheilor Galbenului. De la panoul de start „Spirala Muierilor” se continua pe poteca de la baza stancilor, pe sub traseele de catarare, se trece de „Spirala Mica” si „Vanturilor”, pana se ajunge in zona G. Putin mai in fata incepe „Dodo”.

„Loreley” si „Pantera Roz” incep pe versantul opus Pesterii Muierilor, inainte de podul care traverseaza raul Galbenul. De la panoul informativ cu traseele se urca o carare scurta si abrupta, pana la baza cablului de via ferrata.

„Amfiteatrul Zmeilor” este situat in zona Z a Cheilor Galbenului / Baia de Fier. In aceeasi zona incep si traseele „Virus”, „Antivirus”, „Laura”, „Iulia”, „Irina”. Pentru a ajunge aici se pleaca din parcarea din fata pensiunii Vila Nico, aflata imediat dupa podul ce traverseaza raul Galbenul. Nu urcam spre pestera, ci mergem in aval, pe langa rau, pe o poteca de partea dreapta a acestuia, partea dinspre stanca. Dupa cateva minute intalnim un copac pe care se afla o placuta cu trasee de via ferrata, alpinism, escalada si o sageata in dreapta. Aici parasim poteca de langa rau si incepem sa urcam spre stanca, tot pe o poteca ingusta, pastrand directia de mers initiala. In cateva minute ajungem la cablurile de via ferrata.

„Kuky”, „Mecanicul”, „Jnepeni” si „Giuliana” se afla in zona iesirii din Pestera Muierilor. Urcand scarile spre iesirea din pestera vom vedea in stanga inceputul traseului „Kuky”. Continuam pe scari pana la iesirea propriu-zisa din pestera si, dupa balustrada, vedem startul traseului „Mecanicul”. Ocolind stanca respectiva prin dreapta, pe o poteca ingusta la baza ei, ajungem la „Jnepeni” si „Giuliana”.

Grade de dificultate: Gradele de dificultate sunt notate de la A (foarte usor) la E (extrem).

Traseul 1 – „Spirala Muierilor” sau „Spirala Mare”

• Lungime: 400m
  • Diferenta de nivel: 100m
  • Dificultate: D (greu, dificil)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’32.6″N 23°45’14.4″E sau 45.192390,23.754000
  • Durata de parcurs: 1h+
  • Inaugurat in … pe peretele cu Pestera Muierilor
  • Poate fi parcurs noaptea, are nocturna; este nevoie si de frontale.
Traseul de via ferrata „Spirala Muierilor” din Baia de Fier, Gorj.

In zona Baia de Fier este al cincilea traseu ca dificultate, dupa Laura (E), Irina (E), Gelu (E) si Amfiteatrul Zmeilor (D). Primul segment este comun cu „Creasta Pesterii” si „Marea Crapatura”, dupa care se continua pe prima deviatie la stanga. Prezinta mai multe zone dificile si o varianta de retragere pe „Spirala Mica” la aproximativ o treime din traseu, in dreptul unui pod indian a carui parcurgere este optionala. Tot aici este si loc de regrupare. In continuare urmeaza portiunile cele mai dificile: doua urcari verticale, prima cu prize naturale mici si o scoaba, iar a doua usor surplombata dar cu elemente metalice infipte in perete. In afara zonelor grele unde exista elemente metalice ajutatoare, pe traseu exista doar cablul si stanca, deoarece intreg traseul a fost gandit mai mult spre catarare. Prin comparatie, celelalte trasee de via ferrata din Romania abunda in elemente artificiale. Retragerea se face continuand inainte spre padure, pe urma se coboara in dreapta pe o poteca marcata cu puncte albastru si rosu, care duce inapoi la baza stancii.

Traseul 2 – „Creasta Pesterii”

Primul segment este comun cu „Spirala Muierilor” si „Marea Crapatura”, dupa care se continua pe a doua deviatie la stanga. Contine o sectiune mai solicitanta, in ultima treime a traseului. In zilele de 30-31 decembrie 2022, cablul a fost schimbat cu unul nou, de 10mm. Retragerea se face continuand linia crestei pana in padure, pe urma se coboara spre dreapta pe o poteca marcata care duce inapoi la baza stancii.

Traseul 3 – „Marea Crapatura”

Primul segment este comun cu „Spirala Muierilor” si „Creasta Pesterii”, se trece de cele doua deviatii la stanga si se continua drept in sus. In zilele de 30-31 decembrie 2022, cablul a fost schimbat cu unul nou, de 10mm. Retragerea se face continuand linia crestei pana in padure, pe urma se coboara spre dreapta pe o poteca marcata care duce inapoi la baza stancii.

Traseul 4 – „Spirala Mica”

Acest traseu este in general folosit pentru retragere rapida din traseul 1, Spirala Muierilor. Daca se pleaca de jos in sus, continuarea pana in top se face pe Spirala Muierilor (D) si include segmentele grele.

Traseul 5 – „Loreley”

• Lungime: 300m
  • Diferenta de nivel: 105m
  • Dificultate: B (usor)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’33.8″N 23°45’21.9″E sau 45.192730,23.756090
  • Inaugurat in Decembrie 2015 pe versantul estic al Galbenului

Primul segment este comun cu traseul „Pantera Roz”. In continuare, „Loreley” urca drept pana aproape de creasta. Pentru retragere se poate folosi traseul turistic Belvedere (punct rosu) in ambele sensuri, dar si revenirea tot pe „Loreley”.

Sursa poza: JetSetYourself – YouTube si Instagram

Traseul 6 – „Pantera Roz”

• Lungime: 500m
  • Diferenta de nivel: 250m (154m parcurs de la start cablu pana la top cablu)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’33.8″N 23°45’21.9″E sau 45.192730,23.756090
  • Durata de parcurs: 1h
  • Inaugurat in primavara anului 2017 pe versantul estic al Galbenului
Traseul de via ferrata „Pantera Roz” din Baia de Fier, Gorj. Sursa poza: Gorjeanul.ro

Gradul initial a fost C, dar clubul White Wolf ne-a informat ca „Am modificat gradele de dificultate cu specificarea că acestea sunt valabile fără a folosi tracționarea de cablu (folosirea cablului implică scăderea gradului de dificultate)”.

Pe site-ul UIAA sunt trecute mai multe scari de clasificare a traseelor de via ferrata, dar in niciuna dintre ele nu este asociat gradul cu folosirea sau nu a cablului de via ferrata.

In practica, portiunea mai grea a traseului, aflata deasupra grotelor, ramane mai usor de parcurs decat pasul greu al traseului „Saritoarea Ursului”, cotat C.

„Intrarea și primul tronson sunt comune cu ale traseului Loreley, după care se continuă cu deviație în stânga. O brană înerbată străbate curba de nivel până la trei grote care fac parte din ineditul traseului. Adevărata provocare abia acum începe, temerarii urcând o faleză de stâncă cu traversare spre dreapta și ieșire până în pisc. Pentru retragere se poate folosi atât traseul turistic Belvedere (punct roșu) în ambele sensuri, cât și combinația de Belvedere cu Loreley (pe coborâre rapidă)” – Gabriel Dan Chiriac, presedintele clubului montan White Wolf (sursa)

Traseul 7 – „Amfiteatrul Zmeilor”

Dupa prima parcurgere, acest traseu pare mai greu (mai tehnic) decat Spirala Muierilor, tot din Baia de Fier, mai greu decat Wild Ferenc din Suhardul Mic, mai greu decat traseul principal de la Astragalus din Cheile Sugaului-Munticelu. Nu exista prize artificiale deloc (scoabe, pitoane, etc.). Doar cablul si prizele naturale. Avansarea cu ajutorul cablului este mai dificila, deoarece cablul este subtire, 8mm diametru.

In prima parte, traseul este relativ usor, partile mai grele sunt chiar la final. Dupa o prima parte pe care o autoevaluam B/C, se ajunge la un aven (puț), inalt de aproximativ 10 metri. Pana aici exista o singura trecere un pic mai dificila. Daca aceasta trecere v-a pus probleme, luati in calcul intoarcerea deoarece urmeaza portiuni mai grele.

Intrarea in aven este ingusta, se intra practic pe burta. Parcurgerea avenului este usoara si spectaculoasa, iar iesirea se face iarasi printr-o fanta ingusta, pe unde am iesit fara rucsacuri in spate.

Imediat dupa aven este o zona unde se poate face pauza, sub un perete vertical de stanca pe care cablul de via ferrata il parcurge in zig-zag.

O pauza aici este recomandata deoarece acest perete vetical este mai dificil, mai ales daca sunteti deja obositi in acest punct al traseului. In plus, partea cea mai grea din acest segment este chiar sus, la iesirea din zig-zag. Acest perete se poate ocoli prin stanga lui (atentie, aceasta zona este expusa!), dar nu am verificat personal aceasta varianta de ocolire.

Dupa acest perete vertical, traseul continua in sus, dar inainte de aceasta ultima portiune se poate intra in pestera Grota Corbului. Aici se poate face din nou pauza, deoarece ultimul segment vertical este iarasi dificil. Aceasta ultima portiune verticala se poate ocoli intrand in Grota Corbului prin stanga si iesind prin dreapta, in amonte, de unde se coboara pe un valcel pana jos, pe marcaj albastru si rosu. Nu am verificat personal aceasta varianta de retragere.

Per total, intreg traseul este foarte frumos, dar greu! Traseul se poate parcurge in aproximativ 1h30. L-am parcurs, cu pauze, in 2h.

Retragerea dureaza aproximativ 20 minute. Pentru retragere, din varful traseului se continua inainte, tot in sus, spre creasta, pe marcaj punct albastru in cerc rosu. Ajunsi in creasta, se continua tot inainte pe acelasi marcaj pana la intersectia cu traseul de drumetie Triunghi Albastru, la intersectarea caruia se face dreapta, coborand catre Pestera Muierilor.

Domnul G.D. Chiriac din partea clubului montan White Wolf, a raspuns pe pagina de Facebook catorva intrebari legate de acest traseu.

Traseul 8 – „Saritoarea Ursului”

• Diferenta de nivel: ?m
  • Dificultate: C (mediu)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’28.8″N 23°45’18.4″E sau 45.191320,23.755110
  • Inaugurat in Mai 2018

„Având punct de plecare comun, cele două trasee noi („Saritoarea Ursului” si „Spirala Medie”) urcă si traversează jumătate din Valcelul Ursului după care se bifurca. (…) Traseul Săritoarea Ursului, după cum îi spune și numele, intră după bifurcație într-o ascensiune susținută și după ce forțează o săritoare abruptă continuă până la întâlnirea cu traseul Marea Crăpătură. Ambele trasee noi se întâlnesc pe Creasta Sfinxului și, după Puntea Indiană, exploratorii înălțimilor se pot retrage la umbra pădurii spre intrarea în Peștera Muierilor” – sursa

Singura varianta usoara de retragere din punctul cel mai dificil, saritoarea propriu-zisa, este intoarcerea pe acelasi traseu pe care s-a urcat. Saritoarea se depaseste folosind crapatura din stanga cablului dar, dupa parcurgerea traseului de cateva ori, consideram ca este mult prea expusa pentru un traseu de via ferrata. Un exemplu de catarare a saritoarei este aici, pe YouTube.

Traseul 9 – „Spirala Medie”

„Spirala Medie” are trei segmente: prima parte comuna cu „Saritoarea Ursului”, o parte de mijloc de sine statatoare, iar ultima parte comuna cu „Spirala Muierilor”.

In prima parte, traseul este relativ usor. Se ajunge la o intersectie, unde „Saritoarea Ursului” continua in sus, iar „Spirala Medie” spre dreapta, cu o traversare prelungita (taie cateva trasee de alpinism-escalada, constituind si o varianta rapida de retragere ori salvare pentru cataratori).

Traseul intersecteaza „Spirala Muierilor” sub zona cu „trepte”, zona cea mai grea din traseu, de unde continua spre top pe o portiune comuna cu „Spirala Muierilor”. Se evita astfel prima parte grea din „Spirala Muierilor”, dar nu si zona verticala cu „trepte”.

Singura varianta usoara de retragere din acest punct este intoarcerea pe acelasi traseu pe care s-a urcat.

Dupa trepte, ultima parte a traseului este medie ca dificultate si se termina cu un pod indian format dintr-un cablu la picioare si doua cabluri la maini.

Retragerea se face continuand linia crestei pana in padure, pe urma se coboara spre dreapta pe o poteca marcata care duce inapoi la baza stancii.

Traseul 10 – „Laura”

• Lungime: 180m
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’22.5″N 23°45’22.9″E sau 45.189578,23.756361
  • Durata de parcurs: ?
  • Inaugurat in Septembrie 2018

Traseul este vertical, usor oblic, fara accesorii artificiale in afara de cablul propriu-zis. Sunt necesare aptitudini de escalada pentru a-l parcurge.

Traseul 11 – „Vanturilor”

• Lungime: 250m
  • Diferenta de nivel: 140m
  • Dificultate: D (greu)
  • GPS Start Via Ferrata: … (De la Pestera Muierilor, stanga, pe sub faleza, dupa traseul Mica Spirala.)
  • Durata de parcurs: 1h
  • Inaugurat pe 9 Februarie 2020

Traseul este in mare parte comun cu Marea Spirala, mai putin portiunea de la start pana la intersectia cu Mica Spirala, pe care am autoevaluat-o ca dificultate C, fiind mai tehnica.

Prima parte, cea care ii da numele Vanturilor, este diferita si consta in parcurgerea unei fante inguste intre 2 pereti de stanca. Aici am constatat ca este incomod cu un rucsac mediu in spate, pe care am ajuns sa-l pasam intre participanti.

La iesirea din aceasta fanta, traseul se intersecteaza cu Mica Spirala si continua in sus spre Marea Spirala sau in jos catre poteca de start.

Cateva posturi pe Facebook despre amenajare si inaugurare:

Traseul 12 – „Virus”

Traseul este comun in mare parte cu Antivirus. Incepe cu un traverseu oblic, dupa care urca relativ constant pe verticala pana aproape de creasta. Spre final se desparte de Antivirus, continuand in dreapta pana in creasta.

Din creasta se poate cobori in dreapta pe un valcel, pe marcajul puncte albastru si rosu, sau continua inainte pana in padure si reveni apoi in dreapta spre intrarea in Pestra Muierilor.

Tot in creasta, in stanga se poate ajunge in Grota Corbului, parte din traseul Amfiteatrul Zmeilor.

Traseul 13 – „Antivirus”

Traseul este comun in mare parte cu Virus. Incepe cu un traverseu oblic, dupa care urca relativ constant pe verticala pana aproape de creasta. Spre final se desparte de Virus, continuand in stanga pana in creasta, cu prize naturale numeroase. Aceasta ultima portiune este putin mai dificila, dar la parcurgere am estimat ca este mai usoara decat pasul de pe Saritoarea Ursului, cotat tot C.

Din creasta se poate cobori in dreapta pe un valcel, pe marcajul puncte albastru si rosu, sau continua inainte pana in padure si reveni apoi in dreapta spre intrarea in Pestera Muierilor.

Traseul 14 – „Kuky”

• Diferenta de nivel: 100m
  • Dificultate: B (usor) cu varianta C (mediu)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’12.5″N 23°45’21.3″E sau 45.186793,23.755909
  • Inaugurat in 2021

Kuky incepe in stanga scarilor care urca la iesirea din Pestera Muierii. Va rugam sa fiti mai atenti decat de obicei si sa nu dislocati pietre, deoarece traseul trece pe deasupra falezei de catarat „La Iesire” si a scarilor pe care coboara oamenii la sfarsitul plimbarii prin pestera. Pe portiunea de deasupra falezei de catarat si a scarilor sunt chiar multe pietre. Retragerea se poate face pe punct albastru/cruce rosie, marcaje vizibile catre stanga la finalul cablului.

Traseul 15 – „Mecanicul”

Mecanicul incepe imediat in dreapta iesirii din Pestera Muierii, dupa balustrada. Dupa o portiune pe exterior, se continua intr-un aven luminos comun traseelor Jnepeni si Gelu, dar toate trei pe pereti diferiti, cu iesiri diferite din aven. In aven se urca folosind inele metalice mobile aflate pe tot peretele. Urmeaza o zona cu praguri de stanca pana in varf. Pentru portiunea de inele recomandam un anou cu carabiniera HMS, pentru a evita surprizele. Carabiniera HMS are deschiderea mai mare si se poate cupla inclusiv pe inele – o carabiniera normala nu e buna aici. Atentie si la managementul lonjelor in raport cu cablurile inelelor si a cablului principal. Pare ceva mai greu de coborat o data porniti pe inele, iar unele segmente verticale de cablu sunt mai lungi. Retragerea se poate face pe punct albastru/cruce rosie, marcaje vizibile catre stanga la finalul cablului.

Traseul 16 – „Jnepeni”

Jnepeni incepe in apropierea iesirii din pestera. Este nevoie sa trecem de balustrada scarilor si sa mergem pe o poteca la baza stancilor. Dupa cateva zone de catarat, se ajunge la o saritoare unde intalnim singurele doua scoabe din traseu. Urmeaza intrarea in avenul luminos comun cu Mecanicul si Gelu, de unde se iese printr-o fanta suficient de mare incat sa tinem si rucsacul in spate. Dupa un traverseu pe prize naturale (se poate merge si folosind cablul), intram intr-o grota in forma de inima, din care iesim printr-o fanta ingusta, preferabil fara rucsac in spate. Scurt traverseu si ultima parte pe o creasta cu iarba si stanca. Retragerea se poate face pe punct albastru/cruce rosie, marcaje vizibile catre stanga la finalul cablului.

Traseul 17 – „Giuliana”

Giuliana incepe la cativa metri de Jnepeni. Ca si la celelalte trasee, se urca mai mult pe prize naturale. Iese in creasta deasupra traseelor Mecanicul, Jnepeni, Kuky. Retragerea se poate face pe punct albastru/cruce rosie, marcaje vizibile pe o poteca spre dreapta cum coboram putin pe creasta, la finalul cablului.

Traseul 18 – „Dodo”

• Dificultate: C (mediu)
  • GPS Start Via Ferrata: 45°11’25.3″N 23°45’20.9″E sau 45.190368,23.755807
  • Durata de parcurs: 20 min
  • Inaugurat in Noiembrie 2021

La start se ajunge cel mai usor pornind catre intrarea in Pestera Muierilor, ocolind balustrada prin stanga si continuand pe poteca de la baza stancii. Trecem pe langa toate traseele din acea zona, „Dodo” fiind ultimul. Retragerea pe creasta inainte sau prin valcel, in dreapta. Folosind valcelul pentru retragere/acces rapid, putem face mini-circuite combinand mai multe trasee, de exemplu: Virus > valcel > Dodo > valcel > Spirala Medie.

Traseul 19 – „Iulia”

• GPS Start Via Ferrata: 45°11’22.2″N 23°45’23.3″E sau 45.1895,23.75647
  • Durata de parcurs: 30 min
  • Inaugurat in Noiembrie 2021

„Iulia” si „Irina” au start comun, „Iulia” continuand in sus dupa primul segment vizibil din poteca. Ca dificultate este asemanator cu „Jnepeni”. Retragerea este pe creasta inainte sau prin valcel, in dreapta.

Traseul 20 – „Irina”

• GPS Start Via Ferrata: 45°11’22.2″N 23°45’23.3″E sau 45.1895,23.75647
  • Durata de parcurs: 40 min
  • Inaugurat in Noiembrie 2021

„Irina” si „Iulia” au start comun, „Irina” continuand usor in dreapta dupa primul segment vizibil din poteca. Retragerea este pe creasta inainte sau prin valcel, in dreapta.

Traseul 21 – „Gelu”

• GPS Start Via Ferrata: 45°11’14.1″N 23°45’21.7″E sau 45.18725,23.75603
  • Durata de parcurs: …
  • Inaugurat in Noiembrie 2021

„Gelu” incepe imediat langa poarta de metal de la iesirea din Pestera Muierilor. Contine si un pasaj diferit de amenajarile de via ferrata, pasaj care se apropie mai mult de amenajarile din parcurile de aventura: o placa de lemn care culiseaza pe cabluri si pe care ne asezam pe burta pentru a inainta.

Costuri acces: gratuit.

Echipament: Obligatoriu casca, ham si lonja speciala pentru via ferrata, prevazuta cu mecanism de absorbtie a socurilor plus 2 carabiniere speciale pentru via ferrata, cu care ne asiguram in permanenta de sufa metalica a traseului. Optional, manusi.

In zona se poate inchiria echipament pentru via ferrata de la clubul montan White Wolf, cu programare telefonica in prealabil.

Conditii meteoMeteoblue Baia de FierViewweather Pestera Muierilor.

Apel de urgenta: 0-SALVAMONT, adica 0725.826.668, sau numarul general de urgente 112.

Video:

Poze:

Panou informativ pentru "Loreley" si "Pantera Roz". De aici se continua in sus in directia grohotisului.
Panou informativ pentru „Loreley” si „Pantera Roz”. De aici se continua in sus in directia grohotisului.
Inceput traseu "Loreley" si "Pantera Roz".
Inceput traseu „Loreley” si „Pantera Roz”.
Segmentul comun "Loreley" si "Pantera Roz".
Segmentul comun „Loreley” si „Pantera Roz”.
Versantul cu Pestera Muierilor vazut de pe traseul "Pantera Roz".
Versantul cu Pestera Muierilor vazut de pe traseul „Pantera Roz”.
Prima grota de pe traseul "Pantera Roz".
Prima grota de pe traseul „Pantera Roz”.
A doua grota de pe traseul "Pantera Roz".
A doua grota de pe traseul „Pantera Roz”.
A treia grota de pe traseul "Pantera Roz".
A treia grota de pe traseul „Pantera Roz”.
(1/2) Cea mai dificila portiune a traseului "Pantera Roz".
(1/2) Cea mai dificila portiune a traseului „Pantera Roz”.
(2/2) Cea mai dificila portiune a traseului "Pantera Roz".
(2/2) Cea mai dificila portiune a traseului „Pantera Roz”.
Inceputul traseelor "Marea Spirala", "Creasta Pesterii", "Marea Crapatura".
Inceputul traseelor „Marea Spirala”, „Creasta Pesterii”, „Marea Crapatura”.
Primele traversari in traseul "Marea Spirala".
Primele traversari in traseul „Marea Spirala”.
Un pod indian, optional, pe "Marea Spirala". Tot aici este si jonctiunea cu "Mica Spirala", traseu de retragere.
Vedere de sus spre Baia de Fier.
O portiune mai dificila pe traseul via ferrata "Spirala Muierilor"
O portiune mai dificila pe traseul via ferrata „Spirala Muierilor”
La final de traseu via ferrata "Spirala Muierilor".
La final de traseu via ferrata „Spirala Muierilor”.
Portiune din traseul de via ferrata "Creasta Pesterii", Baia de Fier, Gorj.
Portiune din traseul de via ferrata „Creasta Pesterii”, Baia de Fier, Gorj.
Vedere de sus spre Cheile Galbenului, Baia de Fier, Gorj.
Podul indian, punct final al traseelor "Marea Spirala", "Creasta Pesterii", "Marea Crapatura".
Podul indian, punct final al traseelor „Marea Spirala”, „Creasta Pesterii”, „Marea Crapatura”.
Traseul de via ferrata "Marea Spirala" din Baia de Fier, Gorj.
Traseul de via ferrata „Marea Spirala” din Baia de Fier, Gorj.

Surse:

Un gând despre „Via Ferrata “White Wolf” – Peștera Muierilor, Cheile Galbenului, Baia de Fier, jud. Gorj (21 trasee: A; B; C; D; E)