Via Ferrata Cheile Lazuri, jud. Bihor (B)

B      ↔ 350m      ↑130m      ⏱ 30min vf / 1h total

View in English (pending).

Traseul de via ferrata „Cheile Lazuri” a fost inaugurat în Mai 2024 în cheile cu același nume, lângă localitatea Lazuri, comuna Roșia, județul Bihor.

Mulțumim Levente E. (IG, FB) si Răzvan S. (IG) pentru informațiile de mai jos. Timpii sunt estimări bazate pe parcurgerea traseului de către Levente, căruia îi mulțumim încă o dată pentru toate detaliile oferite.

Pe scurt

Grad: B – gradele de dificultate sunt notate de la A (foarte ușor) la E (extrem)
Vertical: 130m ferrata, 140m total
Lungime: 350m
Timp: 15min acces, 30min ferrata, 15min retragere, 1h total
Acces / Parcare: 46.8027,22.4226Google Maps sau orice aplicație Android de navigare
Start via ferrata: 46.8067,22.4239Mapy.cz sau orice aplicație Android de navigare
Perioada optimă: Aprilie – Octombrie, evitând perioadele ploioase când stânca devine alunecoasă

Acces

Ajungem în localitatea Lazuri, județul Bihor pe drumul județean 219 si mergem în partea de Nord-Est a satului până la Păstrăvăria Lazuri, unde putem parca mașina. De aici continuăm pe jos timp de aproximativ 15 minute, de-a lungul Cheilor Lazuri, până ajungem la startul traseului de via ferrata.

Traseu

Traseul începe cu un pod peste râu, asemănător celor de la Cheile Cuților și Dezna, dar mai scurt și la o înălțime mică față de apă. Continuăm vertical, urmează o coborâre către stânga și iarăși continuăm în sus.

Întregul traseu este împărțit în sectoare, podul inițial reprezentând primul sector. După al șaselea sector avem de ales: a) ne retragem în sus către traseul turistic marcat cu punct albastru sau b) coborâm în dreapta pe o potecă scurtă pentru a cățăra și al șaptelea sector.

Retragere

La finalul cablului de via ferrata urmăm poteca turistică marcată cu punct albastru, care coboară în stânga către vale și apoi la punctul de unde am început tura. În aproximativ 15 minute terminăm retragerea.

Bine de știut

• Din top putem merge puțin în dreapta către un punct de belvedere.
  • Pe panoul oficial este trecut timpul total de 2h pentru acces + via ferrata + retragere.
  • Accesul pe traseu este gratuit.

Echipament

Obligatoriu cască, ham și lonjă specială pentru via ferrata, prevăzută cu mecanism de absorbție a șocurilor plus 2 carabiniere speciale pentru via ferrata, cu care ne asigurăm în permanență de șufa metalică a traseului. Opțional, mănuși.

Condiții meteo

Apel de urgență

0-SALVAMONT, adică 0725.826.668, sau numărul general de urgențe 112.

Video

Va urma.

Poze

Vor urma.

Surse

Un comentariu la „Via Ferrata Cheile Lazuri, jud. Bihor (B)”

1. Am parcurs traseul în data de 08.06.2024. Am parcat la păstrăvărie și am luat-o pe drum spre stânga. Podul indian este destul de scurt și stabil, iar pe traseu prizele sunt poziționate des. Pare un traseu potrivit pentru copii și persoane mai scunde datorită distanței mici dintre scări. Atenție la trecerea dintre sectorul 6 și 7. După sectorul 6, am crezut că am ajuns în vârf și ne-am dezechipat, după ce ne-am dat seama că mai este un sector de parcurs. Tot traseul, cu acces și retragere, durează cam 1 oră.
    În ciuda faptului că a fost sâmbătă, traseul a fost liber. Am văzut o persoană pe stâncă mult în fața noastră și un grup care a ajuns cu vreo 20 de minute după noi.
    Ne bucurăm pentru un traseu nou in Romania :)!